Pages

Wednesday, January 1, 2020

בנק ישראל: יתרון לבוגרי מכללות פרטיות בשוק העבודה - Bizportal

בנק ישראל: יתרון לבוגרי מכללות פרטיות בשוק העבודה - Bizportal

סטודנטים, צילום: shutterstock

בנק ישראל מפרסם היום מחקר הבוחן את הסיכויים של בוגרי מוסדות להשכלה גבוהה להיות מועסקים במצבים של השכלה עודפת ואי-התאמה בין מקצוע הלימוד לעבודתם. המחקר העלה, כי שיעור הבוגרים המצויים בהשכלה עודפת ביחס לעמיתיהם למקצוע עמד על כ-14%, ושיעור אי-ההתאמה בין מקצוע הלימוד למשלח היד עמד על כ-40%. 

על פי המחקר, שיעור בוגרי תואר ראשון המצויים בהשכלה עודפת ביחס לעמיתיהם למקצוע עמד על כ-14%. שיעור אי-ההתאמה בין מקצוע הלימוד למשלח היד בקרב הבוגרים עמד על כ-40%.

בוגרי המכללות הציבוריות בתחתית
בתוך כך, בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להיות מועסקים בהשכלה עודפת ובאי-התאמה הם בוגרי המכללות הציבוריות ואחריהם בוגרי האוניברסיטאות.

מנגד, בוגרי המכללות הפרטיות הם בעלי הסיכויים הנמוכים ביותר להשכלה עודפת ולאי-התאמה. עם זאת, הלימוד במכללות ציבוריות תורם לבוגריהם בהעלאת שכרם באופן יחסי לשכר בוגרי תיכון.

ציונים טובים בבגרות, סימן טוב לבאות
עוד מצא בנק ישראל, כי הסיכויים להשכלה עודפת ולאי-התאמה נמוכים יותר, בקרב בעלי כישורים גבוהים (לפי הציונים בבחינות הבגרות), ובוגרי מקצועות לימוד בזיקה הדוקה לשוק העבודה (למשל, ראיית חשבון, משפטים, מדעי המחשב והנדסה). בנוסף, גם בקרב עובדי המגזר הציבורי ובעלי ותק רב בשוק העבודה הסיכויים להשכלה עודפת ולאי-התאמה קטנים יותר מאשר אצל האחרים.

כמו כן, לפי המחקר השכלה עודפת מתואמת עם שכר שנתי ברוטו הנמוך בכ-17% מזה של בעלי השכלה ההולמת את משלח ידם, ללא הבדל בין גברים לנשים. אי-התאמה בין מקצוע הלימודים למשלח היד מתואמת עם שכר הנמוך ב-5%–6% בשני המינים.

תגובות לכתבה(1):

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה

תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

  • 1.

    השכלה עודפת ?

    משכיל מושכל 01/01/2020 15:03

    הגב לתגובה זו

    0 0

    כמובן שאולי, ברם, אולי תסבירו לנו מה זה השכלה עודפת, שנרכשה במכללות הציבוריות/פרטיות/אוניברסיטאות ?

    סגור

Let's block ads! (Why?)



2020-01-01 11:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiN2h0dHBzOi8vd3d3LmJpenBvcnRhbC5jby5pbC9nZW5lcmFsL25ld3MvYXJ0aWNsZS83NzQ1NTPSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment