Pages

Monday, December 2, 2019

פרסום התחקיר על חשיפת הכוח המיוחד בעזה: חמאס מנסה ליצור תמונת ניצחון מפוברקת - ישראל היום

פרסום התחקיר על חשיפת הכוח המיוחד בעזה: חמאס מנסה ליצור תמונת ניצחון מפוברקת - ישראל היום

מועד שידור תחקיר רשת אל-ג'זירה על חשיפת הכוח המיוחד של צה"ל שפעל בחאן יונס לפני שנה בדיוק, לא היה מקרי. 

חמאס נמצא עמוק במגעים העקיפים שמתנהלים מול ישראל, באמצעות המתווכים המצרים להסדרה ברצועת עזה. ב"ישראל היום" נחשף כבר בשבוע שעבר מפי בכירים בחמאס ובמודיעין המצרי, כי סבב הלחימה האחרון מול הג’יהאד האסלאמי הביא לעיכוב בפריצת הדרך המיוחלת בשיחות. 

המגעים מתנהלים במצרים להסדרה שתכלול במסגרתה רגיעה ארוכת טווח, עסקת חילופי אסירים שתחזיר את גופותיהם של חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ז״ל, ומידע בדבר גורלם של האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את גדר הגבול לעזה. 

יתרה מכך, העובדה שבחמאס בחרו להישמע לאזהרה שהועברה באמצעות המתווכים המצרים, כי אם ימנע הארגון מלהשתתף בסבב הלחימה לצד פלוגות אל קודס של הג’יהאד האסלאמי, ישראל לא תפגע בתשתיות הארגון ואנשיו - עוררה כלפיו ביקורת חריפה הן מבית והן מחוץ.

עוד בנושא: 

כל זאת לצד הדיווחים בימים האחרונים כי המגעים להסדרה בעזה לא רק התחדשו ביתר שאת, אלא שהצדדים אף קרובים לפריצת הדרך המיוחלת, הביאו את חמאס לשווק תמונת ניצחון שתשתיק את הביקורת כלפיו - בעיקר מבית. הביקורת מגיעה מצד בכירים בהנהגת הארגון, בראשם בכירי הזרוע הצבאית גדודי עז א-דין אל-קסאם והביקורת שהשמיעו ראשי הארגונים הפלשתינים החמושים ברצועה, בהובלתו של מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'לה. הוא לא חסך את שבטו והטיח בהנהגת חמאס ביקורת חריפה בריאיון לרשת אל-מיאדין הלבנונית, שעות ספורות לפני ההודעה על הפסקת אש שהשיגו המתווכים המצרים. לכל זאת יש להוסיף גם את ההחלטה להשהות לפי שעה את הפגנות השיבה השבועיות שלא נערכו כבר שלושה שבועות ברציפות. 

הלווייתו של סא"ל מ' // צילום: דובר צה"ל

חמאס ביקש לייצר באמצעות התחקיר ששודר באל-ג'זירה תמונת ניצחון מפוברקת שתסייע בהשתקת הביקורת הקשה נגדו, ותאפשר לו להתקדם בהליך ההסדרה ללא רעשי רקע וההשוואה בין חמאס לרשות הפלשתינית כריבון שמעגל "פינות אידיאולוגיות" לצורך המשך שלטונו ברצועה. אם יש דבר שגורם לחלחלה בהנהגת חמאס, היא השוואתו לרשות הפלשתינית ברמאללה. 

למעשה ניתן לומר שתחקיר רשת אל-ג'זירה כפי ששודר אמש, והחומרים שהועברו לערוץ על ידי חמאס שבהם הקלטות רשת הקשר ופעולות שונות שביצעו חברי הכוח המיוחד של צה״ל שפעל בחאן יונס כדי למנוע את חשיפתם, מצביע לא רק על כישלון הכוח המיוחד של צה״ל שנחשף, אלא על גודל המחדל של מנגנוני המודיעין המסכל של חמאס ברצועה. הם לא הצליחו לאתר את פעילות הכוח המיוחד מבעוד מועד, והמחיר הכבד ששילם חמאס, שאיבד שבעה מאנשי הזרוע הצבאית שנהרגו בניסיון לעצור את חברי הכוח המיוחד, שפעל למנגנוני המודיעין של חמאס בעזה מתחת לאף ואף הצליח להימלט מהרצועה לאחר שנחשף. 

גם את הריגתו של קצין בכיר מפקד הכוח סא"ל מ', חמאס אינו יכול לזקוף לזכותו, שכן לפי התחקירים שהתבצעו מותו של הקצין הבכיר נגרם מאש כוחותינו בעת נסיגת הכוח חזרה מעזה לישראל..

Let's block ads! (Why?)



2019-12-02 15:27:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEyMTMz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment