Pages

Wednesday, January 1, 2020

חמינאי: "איראן מגנה את הרוע של ארצות הברית, אתם לא יכולים לעשות כלום" - ישראל היום

חמינאי: "איראן מגנה את הרוע של ארצות הברית, אתם לא יכולים לעשות כלום" - ישראל היום

המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי, צוטט הבוקר (רביעי) בתקשורת הממשלתית בגינוי חריף לתקיפה האמריקנית נגד בסיס גדודי חיזבאללה בעיראק. לדבריו, וושינגטון נוקמת במיליציות הפרו-איראניות בגלל תפקיד המפתח שלהם בהגנה מפני דאעש. 

"אני בעצמי, הממשלה והאומה האיראניים, מגנים את הרוע של ארצות הברית באופן החריף ביותר", צוטט חמינאי. בחשבון טוויטר המזוהה עימו נכתב: "האיש הזה (טראמפ) מייצץ שהם רואים באיראן אחראית לאירועים בבגדד ושהם יגיבו לאיראן. 1. אתם לא יכולים לעשות כלום. 2. אם היה לכם היגיון - שאין לכם - הייתם רואים שהפשעים שלכם בעיראק ובאפגניסטן גרמו למדינות לשנוא אתכם".

המפגינים הפרו-איראנים הציתו קיר חיצוני של מבנה השגרירות האמריקנית בבגדד, כך דווח ברשת "אל-ג'זירה". לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, כוחות הביטחון העיראקיים ירו פצצות גז מדמיע לעבר המפגינים. ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי אוהלי מחאה חדשים הוקמו באזור השגרירות. ולפי סוכנות ידיעות עיראקית, בעימותים שהתחדשו, יש כבר כמה פצועים בקרב מפרי הסדר. 

חיילי מארינס נוחתים בבגדד // צילום: רויטרס

לאחר שהמפגינים הפרו-איראניים תקפו אתמול את שגרירות ארצות הברית בבגדד, וושינגטון עדכנה הלילה על תגבור כוחותיה במזרח התיכון. הפנגטון הודיע כי בנוסף לחיילי המארינס שנשלחו כדי להגן על השגרירות, כ-750 חיילים מהדיוויזיה המוטסת ה-82 נשלחו לאזור, וכי תגבורת נוספת נמצאת בהכנות בימים הקרובים. 
אמש צייץ נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "שגרירות ארצות הברית בעיראק נותרה בטוחה במשך שעות. רבים מהלוחמים שלנו הגיעו מיד לאזור. אני מודה לנשיא ולראש ממשלת עיראק עבור התגובה המהירה שלהם. איראן תישא במלוא האחריות לאובדן חיים או לנזק שייגרם, בכל אחד מהמתקנים שלנו. הם ישלמו מחיר מאוד גדול. זאת לא אזהרה". מזכיר ההגנה האמריקני מארק אספר אמר כי כי הוא אישר את משלוח התגבורת כתגובה מיידית.
"פריסה זו היא פעולה שננקטת בתגובה לעלייה ברמת האיום נגד מתקנים ואישים אמריקניים, כפי שהיינו עדים לו בבגדד"، הסביר אספר.  

בעקבות התקיפה על השגרירות, הדגישו במחלקת המדינה כי הדיפלומטים נותרו בטוחים במבנה ולא היו תוכניות לפנותם. הכוח המגן במקום השתמש ברימוני הלם ובגז מדמיע כדי להדוף את המפגינים הפרו-איראניים, ששרפו את עמדת הביטחון בכניסה, אך לא חדרו למתחם המרכזי.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-01 08:53:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIwNTE50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment