Pages

Sunday, January 19, 2020

נתניהו נגד מנדלבליט: "מי שמתנהל בחוסר שקיפות – רוצה תוצאה ידועה מראש" - ישראל היום

נתניהו נגד מנדלבליט: "מי שמתנהל בחוסר שקיפות – רוצה תוצאה ידועה מראש" - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (ראשון) את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט שלא לעביר לבאי כוחו את מלוא חומרי החקירה בעניינו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות?",

עוד נכתב בתגובה של נתניהו להחלטת מנדלבליט כי ממשיכים להתנהל בעניינו בחוסק שקיפות. "מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת- נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח- מקודם בכל מחיר", נמסר מטעם נתניהו".

עוד בנושא:

אדלשטיין: ״כינוס ועדת הכנסת יהיה טעות״ // צילום: עמי שמיר

מוקדם יותר היום, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט הגיש את תשובתו לבאי כוחו של ראש הממשלה, ובה דחה את הבקשה להעברת כל חומרי החקירה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרליטיו. "בנסיבות אלו, החליט היועץ המשפטי לממשלה לדחות את בקשתכם לקבלת מלוא חומרי החקירה, מעבר לליבת חומרי החקירה אשר כבר נמסרה לידיכם", נכתב בהודעה היועמ"ש.

במכתב ששלח היועמ"ש באמצעות עוזרו הבכיר ד"ר גיל לימון הבהיר מנדלבליט כי על פי האיזון שנקבע בחוק, חומרי החקירה המלאים מועברים לידי הנאשמים רק כאשר מוגש כתב האישום לביהמ"ש. "על פי האיזון שנקבע בחוק, נקודת הזמן שבה נדרשת הרשות להעמיד לרשות הנאשם את מלוא חומר החקירה בעניינו היא כאמור במועד הגשת האישום".

היועמ"ש סבור כי שמכיוון שרה"מ נתניהו החליט להגיש את בקשת החסינות, וההליך עודנו מתנהל בתוך כותלי הכנסת, אזי לא נכון להעביר את מלוא החומרים לראש הממשלה. בהודעה נכתב כי "ביום 1.1.2020, הוגשה ליושב ראש הכנסת בקשת ראש הממשלה למתן חסינות. במצב דברים זה, ועד להשלמת הדיון בבקשה, אין היועץ המשפטי לממשלה רשאי להגיש את כתבי האישום לבית המשפט".

עוד הדגיש במכתבו היועמ"ש כי למרות שלא הועברו כל חומרי החקירה לפרקליטי ראש הממשלה, החומרים שהועברו אמורים להספיק. "חומרי החקירה הרבים שהועמדו חרשותכם במסגרת ליבת חומרי החקירה מקיפים את כל הנדרש עבור בקשת חסינות,ואף הרבה מעבר לכך", נכתב בהודעת מנדלבליט.

לפי הערכות בכנסת, יו"ר הכנסת לא יכנס את מליאת הכנסת במהלך השבוע הנוכחי אלא רק בשבוע הבא, וזאת בשל כנס השואה הבינלאומי בירושלים הנערך בימים רביעי וחמישי השבוע. יצוין כי כל עוד מליאת הכנסת לא דנה ומאשרת את החלטת הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינות נתניהו - אין כל אפשרות לכנס את ועדת הכנסת. לפי הודעת היועמ"ש שנשלחה לבאי כוחו של רה"מ, לא יהיה ניתן להעביר את חומרי החקירה, עד שיסתיים ההליך בעניין החסינות בכנסת.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-19 09:08:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI1NTk30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment