Pages

Wednesday, January 1, 2020

צה"ל חושף את "היחידה הרב-ממדית": כוח ראשון מסוגו בעולם להשמדת מטרות איכות - ישראל היום

צה"ל חושף את "היחידה הרב-ממדית": כוח ראשון מסוגו בעולם להשמדת מטרות איכות - ישראל היום

צה"ל חשף היום (רביעי) את יחידה חדשה, פרי חזונו של הרמטכל אביב כוכבי, זאת במסגרת המגמה הכוללת של המטכ"ל לשנות את הצבא ולהתאימו לשדה הקרב העתידי: היחידה הרב מימדית. היחידה טרם הפכה למבצעית אך צפויה להיות מבצעית כבר בשנה הקרובה. 

מדובר ביחידה חדשה בצה"ל, שהיא אחת ההחלטות הראשונות של כוכבי כאשר נכנס לתפקידו לפני שנה. ההחלטה היא להזיז חיילים מיחידות שונות בצבא ולהעבירן ל'יחידה הרב מימדית', יחידה חדשנית שאין כמוה בצה"ל שגם אין לה מודל עולמי. שלושת מרכיבי החדשנות של היחידה: התפיסה, המבנה והארגון, ואמצעי הלחימה שחלקם מפותחים ספציפית רק ליחידה זו.

צה"ל הגדיר מספר מרכיבים ביחידה החדשה כיעדי הסתרה שעליהם לא ניתן לדווח. המגמה להתאים את צה"ל לאתגרי שדה הקרב העתידי, והיא במסגרת התוכנית הרב שנתית 'תנופה'. ההערכה היא שלהקמת היחידה החדשה יש השפעה על מבנה גופים נוספים בצה"ל. הקמת היחידה מתכתבת עם הקמת יחידות נוספות בצה"ל כמו חטיבת החדשנות 'שילוח', מנהלת המטרות המטכלית. מדובר בחלק מתוכנית הרמטכל ששמה "גלגלי תנופה", ובצה"ל מגדירים אותה כ'קטר מטכ"לי'.

תפקיד 'חטיבת שילוח' היא לפתח שיטות לחימה חדשות, תוך שיתוף האקדמיה, והיחידה הרב מימדית אמורה לקחת את הרעיונות המפותחים בחטיבת שילוח וליישם אותם בשטח. צה"ל בחר באוגדת הצנחנים המובחרת, אוגדה 98, להיות בעלת היחידה הרב מימדית, בין היתר בשל תפקידיה המיוחדים בשדה הקרב. 

עוד בנושא:

מדובר ביחידה מתמרנת שאמורה להיות מסוגלת לפעול בכל החזיתות, שתהיה מסוגלת לחשוף את האויב ולהשמידו, יחידה ייחודית גם בעולם. היחידה תביא לידי ביטוי יכולות רב זרועיות, יחידה מגוונת באיוש שלה. הליבה שלה יהיו לוחמי חיר לצד אנשי הנדסה ושיריון. 

צה"ל התחיל לצבור סדר כוחות לוחמים ליחידה גרעין המפקדים ביחידה פועל כבר כמה חודשים והיום התייצבו הלוחמים. היחידה תעבור אימונים והתנסויות במהלך 2020 כדי להכריז עליה מבצעית ומוכנה. ליחידה יש קציני מודיעין, חיל האוויר וקציני תקשוב. היחידה כפופה במישרין למפקד אוגדה 98 תת אלוף ירון פינקלמן. צה"ל אינו מגדיר את היחידה כיחידת קומנדו. צה"ל לקח לוחמי סיירת צנחנים, סיירת גולני ונחל, יחידת הכלבנים עוקץ, ומיחידות הסיור של השריון, ומיחידות נוספות. בצה"ל אומרים כי יכולות שהן ברמה של אוגדה יהיו ברמה של לוחמים בדרג הטקטי ביחידה החדשה.שם ליחידה עוד לא נבחר. מפקדה הוא סגן אלוף ע'.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-01 14:56:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIwNjQ10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment