Pages

Monday, August 5, 2019

לפיד פרסם סרטון תעמולה והואשם באנטישמיות: "מלא שנאה" - וואלה! - וואלה!

לפיד פרסם סרטון תעמולה והואשם באנטישמיות: "מלא שנאה" - וואלה! - וואלה!

יעלון מתנער מסרטון שהפיץ לפיד על החרדים: "לא הסגנון שלי ושל גנץ"
צילום: מתוך ה-FB של "כחול לבן", עריכה: תומר לוי

סרטון בחירות חדש שהפיץ אתמול ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, עורר סערה וטענות בגין אמירות אנטישמיות כלפי ראשי המפלגות החרדיות. הסרטון מעורר המחלוקת מדמה שיחה באפליקציית המסרים וואטספ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי סיעות הקואליציה בראשותו, סביב הצהרת הנאמנות שנתניהו ביקש מהמועמדים ברשימת הליכוד לחתום עליה. לאחר פרסומו התנער גם חבר המפלגה ח"כ בוגי יעלון מהדברים ואמר כי "זה לא הסגנון שלי ושל גנץ".

בסרטון, ח"כ דוד ביטן מבקש לחתום על הצהרת הנאמנות לראש הממשלה, לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוצא מהקבוצה. בעקבות הדרישה - כל אחד מראשי הקואליציה מעלה דרישה נגדית בתמורה. דרעי, כך לפי הסרטון, דורש להביא לו "עוד טריליון שקל לישיבות" וליצמן כותב לכאורה כי הוא רוצה "את כל הכסף שיש לישראל". בהמשך מוצגות לכאורה גם דרישותיהם של השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הימין המאוחד איילת שקד בעניין סיפוח השטחים וסמכויות בג"ץ.

הסרטון עורר זעם מצד נציגי המפלגות החרדיות ואלה הגדירו את תכניו כ"אנטישימיות". יו"ר ש"ס דרעי כתב בטוויטר: "אנטישמיות. אין מילה אחרת", סגן השר יעקב ליצמן הוסיף כי "קמפיין השנאה של לפיד הוא שיח חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית".

גם בכחול לבן הסתייגו מהסרטון, ואף שדוברו של יו"ר המפלגה בני גנץ סרב להתייחס האם הוא מתנער ממנו, יור תל"ם וחבר הנהגת כחול לבן יעלון אמר בגלי צה"ל בהתייחס לסרטון: "זה לא הסגנון שלי ושל גנץ. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר בינינו, אנחנו לא בעד שיח שנאה". ח"כ אסף זמיר אמר הבוקר ב'קול ברמה' כי הסרטון "הוא לא הסגנון שלי, לא הייתי עושה אותו".

ח"כ לפיד מסר בתגובה: "אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר על אנטישמיות מאדון ליצמן שמגן על פדופילים. אני גם לא מתרשם מזה שהם מתחילים לצרוח 'שנאה! שנאה!' בכל פעם שלמישהו יש עליהם מילת ביקורת. יש אנטישמיות אמיתית בעולם: יורים ביהודים בבתי כנסת. יש אזורים באירופה שבהם יהודים לא יכולים להסתובב עם כיפה על הראש - זאת אנטישמיות. סרטוני בחירות מצחיקים שמדברים על זה שביבי מוכן למכור את הכול תמורת החסינות שלו, זו לא אנטישמיות. אנחנו נמשיך להילחם על ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, חופשית וליברלית".

(עדכון ראשון: 10:06)

Let's block ads! (Why?)



2019-08-05 07:12:11Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzI1MTQzMdIBAA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment