Pages

Saturday, August 10, 2019

"המחבלים התכוננו לשהות ארוכה": נחשפו פרטי סיכול החדירה בגבול עזה - Israel Defense

"המחבלים התכוננו לשהות ארוכה": נחשפו פרטי סיכול החדירה בגבול עזה - Israel Defense

הפרטים אודות הפיגוע שסוכל על ידי כוחות צה"ל הלילה (ש') נחשפים. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, שהגדיר את האירוע כ"פיגוע גדול שנמנע", אמר: "הכל מתחיל ב-4 בבוקר. תצפיתניות מזהות תנועה מבצעית של דילוגים וזחילות. מזוהים כדבוקה לכל הדרך. גדוד 12 של גולני נערך. המחבלים נעים לגדר מול דיר אל בלח, והכוחות מחכים להם. אחד חצה את הגדר ושלושה על הגדר. פעולה נחושה של הגדוד הביאה לסיכול פיגוע".

החוליה ככל הנראה התכוננה לשהייה ארוכה בשטח. "החוליה שמצאנו היא חוליה שכולה חמושה בקלצ'ניקוב, קטרים, חטיפי אנרגיה ותמרים ויש להם RPG,  מטעני צינור ורימונים וכן תיק רפואי. אנו בוחנים אם זה לעזרה ראשונה או שימוש אחר. התיק בידינו ואנחנו בודקים אותו". ניתן להעריך כי 'השימוש האחר', כוונתו לטיפול ביעד למטרות חטיפה.

"סוכל פה פיגוע גדול מאד", מדגיש מנליס, "תוך ההתקלות בוצע גם ירי טנק מגדוד 82. ארבעת המחבלים לובשים מדים מאולתרים מורכבים מחלקי מדים שונים. זה משהו שהוכן בתהליך ארוך. אין סיכוי שמדובר בפעילי כוח ריסון. יש להם ציוד לפיגוע. יש כאן ניסיון לזרוק אחריות. בניגוד לאירוע של מחבל בודד, כאן יש תשתית מאורגנת. האחריות מוטלת על החמאס, שצריך למנוע אירועים כאלה, זו תשתית  טרור שהתארגנה. התקשורת הפלסטינית מדברת על פעילי חמאס לשעבר. גופות המחבלים אצלנו".

"המחבלים הספיקו לזרוק רימון ואולי כנראה ירי ספוראדי ולא מדויק. בוצעה למידה מהאירוע הקודם ( ההיתקלות בכיסופים לפני עשרה ימים). כל האירוע נגמר על ציר הוברס - ציר הגבול. יש כאן סיכול פיגוע חריג בגודלו. עדיין לא יודעים אם כוון לאזרחים או לחיילים", אמר מנליס.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-10 09:33:55Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLWh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGRlZmVuc2UuY28uaWwvaGUvbm9kZS8zOTY5NtIBAA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment