Niš -- Svi građevinski radovi na jednoj od najzahtevnijih i najkompleksnijih deonica na istočnom kraku Koridora 10 ka bugarskoj granici su gotovi.
Izvor: TanjugFoto: Sava Radovanovic
Deonica je duga 22,5 kilometara, a puštanje u javni saobraćaj biće 9. novembra, kažu inženjeri Koridora Srbije.
Puštanjem te deonice od Proseka do Crvene Reke ceo auto-put, od Niša do granice sa Bugarskom, biće otvoren za saobraćaj, a pre toga ostalo je samo da se obavi tehnički pregled.
Na toj deonici u brdsko-planinskom terenu izgrađeni su galerija kao kontrateg kosini 6, tunel Bancarevo i tehničko-operativni centar iz kog se obavlja nadzor i upravljanje tunelom, četiri mosta, jedan nadputnjak, a izbušeno je više od 900 šipova ukupne dužine skoro 14 kilometara.
Inženjer Koridora Srbije Nikola Karadžić kazao je za Tanjug da je bilo neophodno da se iskopa više od 2,5 miliona kubnih metara materijala i da se ugradi nešto više od dva miliona kubnih metara nasipa kako bi se ta zahtevna deonica završila.
"Uz sve to, bilo je potrebno završiti zaštitu 27 kosina, od kojih je veći deo zahtevao opsežne mere sanacije. Urađeno je više od tri kilometra regulacije vodotokova", rekao je Karadžić.
Ispričao je da je u zoni naselja Glogovac i Crvena Reka izgrađeno više od tri kilometra zidova za zaštitu lokalnog stanovništva od buke, a da je, takođe, kao mera zaštite životne sredine izgrađen i zatvoreni sistem dovodnjavanja sa autoputa.
Izmešteni su, dodaje, dalekovodi svih naponskih nivoa koji su bili u koliziji sa auto-putem.
U poslednjih nekoliko meseci, kako je rekao, radilo se neretko i u tri smene kako bi se svi radovi završili, pa je tako na toj donici je bilo anažovano više od 200 radnika i više od 120 jedinica mehanizacije.
Rukovodilac projekta opremanje tunela na Koridoru 10 Marko Milošević kaže da tunel Bancarevo ima dve tunelske cevi od kojih je desna dužine 733 metra, a leva 832 metra uključujući I galeriju.
Tunelske cevi su povezane sa tri poprečna prolaza namenjena za prolazak ljudi u sučaju incidentnih situacija . a Milošević navodi da su prolazi opremljeni protivpožranim vratima i sistemom za ventaliciju kako bi svi učesnici u saobraćaju bili bezbedni.
U tunelu ima 13 različitih sistema koji su zaduženi za bezbednost ljudi, pa je tako, objašnjava Milošević, u tunelu Bancaravo postavljeno 49 kamera koje snimanju svaki metar u tunelu i čuvaju snimljeni sadržaj.
"Ako se desi da se u tunelu zaustavi vozilo, da se pojavi dim, da ispadne neki teret, automatski će se pojaviti na displeju u operativnom centru upozorenje operaterima i predloziće se odgovarajući scenario za reagovanje", rekao je Milošević.
Jedan od najvaznijih sistema u tunelu je sistem za dojavu požara, a tunel ima dvostruko napajanje, iz trafostanice Bancarevo, dok se sa obe strane tunela nalaze dizel agregati od po 500 kilovata koji omogućavaju sedam dana rad tunela bez ikakve intervencije.
Saradnik u Sektoru za projektovanje Koridora Srbije Rastko Krstić kaže za Tanjug da je galerija na koju se nadovezuje tunel izgrađena za samo tri i po meeca.
Objasnio je da je galerija u produžetku leve cevi tunela Bancerevo izgrađena radi trajne stabilizacije kosine 6, i to modernom metodom koja je omogućila bržu izgradnju i stabilnost tokom izvođenja radova.
Dužina galerije je 174 metra, a Krstić navodi da je za njenu izgradnju utrošeno 10.000 kubnih metara betona, 3.500 tona čelika, 132 šipa dužine 16 metara.
"Galerija je nasipana sa 80.000 metara kubnih materijala koji služe kao kontragteg kosini 6", ispričao je Krstić.
2019-11-01 12:57:00Z
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=11&dd=01&nav_id=1611479
No comments:
Post a Comment