Pages

Monday, January 20, 2020

גורם בליכוד נגד אדלשטיין: "הוא בגד, נזכיר לו מה עשה כשיבקש תמיכה במרוץ לנשיאות" - ישראל היום

גורם בליכוד נגד אדלשטיין: "הוא בגד, נזכיר לו מה עשה כשיבקש תמיכה במרוץ לנשיאות" - ישראל היום

"מה שאדלשטיין עשה זו בגידה, אין לזה תיאור אחר", אמר הבוקר (שני) גורם בליכוד ל"ישראל היום" בתגובה להחלטת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס בשבוע הבא את המליאה לדיון בוועדת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אז מה אם קצת לחצו אותו מהשמאל? על כל רבע כותרת שלילית נכנעים? אדלשטיין מנסה לשמור על התדמית הממלכתית שלו, להתייפייף לשמאל, ותוקע סכין בגב של הליכוד. ההפסד יהיה שלו. עוד מעט הוא יבקש את תמיכת המפלגה להתמודדות שלו לנשיאות המדינה ואז נזכיר לו מה הוא עשה לליכוד". 

אדלשטיין: ״כינוס ועדת הכנסת יהיה טעות״ // צילום: עמי שמיר

לביקורת נגד אדלשטיין הצטרף הבוקר יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר. "אני לא מצליח להבין את ההחלטה של אדלשטיין", אמר ח"כ זוהר בראיון ל"קלמן ליברמן" בחדשות כאן 11.  "היה נכון מבחינתו למנוע מהכנסת להפוך לכלי פוליטי בידי כחול לבן בתקופת פגרת בחירות. הוא בעצמו אמר בנאום שעשה שכינוס המליאה יהפוך את הכנסת לקרקס פוליטי. למרות שעמדתו שונה מהעמדה שבחר לממש, הוא עשה החלטה שבעיניי לא נכונה בכלל". 

על כך שאדלשטיין בחר ליישם את החלטתו של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, אמר זוהר: "אם יולי אדלשטיין בוחר לעבוד במין שיטה שכל פעם שהיועמ"ש כותב חוות דעת יש ליישם אותה כזה ראה וקדש, תוך כדי התעלמות מוחלטת מההשלכות של אותה חוות דעת, שאנו טוענים כי ניתנה בניגוד עניינים והעניין אמנם יתברר בבג"ץ - בעניין הזה אני חושב שהוא טעה טעות חמורה".

בציוץ שהעלה לטוויטר כתב ח"כ זוהר לאדלשטיין: "עוד לא מאוחר לשנות את עמדתך".

הבוקר התראיין גם השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי בגל"צ ואמר כי "אדלשטיין הגדיר את זה כתהליך מזוהם שאסור לתת לו יד. בהחלטתו לכנס את המליאה יש סתירה שאני לא יודע להסביר".

אמש הגיבו מקורבי נתניהו בחריפות להחלטת יו"ר הכנסת לכנס את המליאה. "עצוב לראות כיצד אדלשטיין נופל למלכודת של השמאל", ציינו מקורביו של ראש הממשלה נתניהו. "יו"ר הכנסת מאפשר במו ידיו להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי בזמן בחירות, בכך שהוא נותן את ידו לתחבולות השמאל שמנסה להשתמש בכנסת רק כדי לנטרל את נתניהו. לא משנה כמה התקשורת והשמאל יחבקו יו"ר הכנסת, הוא לעולם לא יוכל לברוח מהאחריות לכך.

השר הנגבי // צילום: דודי ועקנין

"החלטתו קובעת דה פאקטו שענייניו של רה"מ יוכרעו פוליטית ולא באופן ענייני ומעין שיפוטי כפי שהחוק דורש. ברור לכולם שהטירוף של השמאל לדון בבקשת נתניהו נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת - זה ישמש את קמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'; השנייה - הם בונים על עתירה לבית המשפט שיקבע שאין אפשרות להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר שכתב האישום יוגש בפועל, שכן ידוע לכל שבית המשפט לא הסיר את האופציה הזו מעל השולחן. אין חולק שהכל בידיו של יולי אדלשטיין. הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לרה"מ, לימין ולמדינה כולה, עוד לא מאוחר לתקן".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-20 06:58:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI1ODkx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment