Pages

Thursday, August 1, 2019

סקר "ישראל היום": איחוד בימין יניב 13 מנדטים ויפגע בגוש השמאל - ישראל היום

סקר "ישראל היום": איחוד בימין יניב 13 מנדטים ויפגע בגוש השמאל - ישראל היום

איחוד בין עוצמה יהודית לימין המאוחד יניב 13 מנדטים - כך קובע סקר "ישראל היום" אשר יתפרסם בעיתון בסוף השבוע.     

הסקר מלמד כי במידה והבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת "הימין המאוחד" ללא עוצמה יהודית בראשות איילת שקד תקבל 11 מנדטים. עוצמה יהודית, לעומת זאת, במידה ותרוץ עצמאית תקבל 3 מנדטים בלבד ולא תעבור את אחוז החסימה. 

העבודה - 6, מחנה דמוקרטי  - 9 

עוד עולה מהסקר כי חבירה של שתי המפלגות תביא לגריעה של שני מנדטים מגוש השמאל - זאת מאחר וריצה משותפת שלהן צפויה להביא לשינוי במספר הקולות הנדרשים לחישוב מנדט (מושב) בכנסת: מנדט אחד צפוי להיגרע ממפלגת העבודה, והשני- מהמחנה הדמוקרטי. במידה ולא ירוצו יחד, כך עולה מהסקר, העבודה יקבלו 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 9. 

מבחינת הגושים, בריצה עצמאית של עוצמה יהודית יקבל גוש הימין, ללא ישראל ביתנו, 55 מנדטים. ואילו בריצה משותפת - 56 מנדטים.

על רקע נתוני הסקר, מציב בן גביר הערב (חמישי) אולטימטום ומודיע: בשעה 20:00 יגיעו ראשי מפלגת עוצמה יהודית למשכן הכנסת לצורך הגשת רשימת המפלגה להתמודדות בבחירות. כך נמסר בהודעה רשמית שהוציאה המפלגהץ 

מוקדם יותר היום יצאה רשימת הימין המאוחד בקריאה אחרונה לאיתמר בן גביר ולעוצמה יהודית להצטרף לרשימתם. "כולנו עשינו ויתורים כואבים ושמנו את ארץ ישראל מעל לאגו. הצטרף אלינו, אל תיתן לשמאל את השלטון", מסרו בהודעתם.

"איתמר, בעוד מספר שעות יוגשו הרשימות לכנסת. זהו רגע אחרון לאיחוד כולל של כל הימין. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר עם כניסה ודאית לכנסת. בשביל להגיע לאחדות חייבים לעשות ויתורים, ארץ ישראל וממשלת הימין מונחות על הכף. אל תתבצר בעמדתך. כך לא פועלים לטובת המחנה כולו. הצטרף, עכשיו", קראו בקמפיין אחרון.

מוקדם יותר כתב בן גביר פוסט בפייסבוק וטען כי הוא מקבל תלונות רבות על רקע כך שהוא לא מקבל את "ההצעה המשפילה", לדבריו, מטעם הימין המאוחד לקבל את המקומות ה-8 וה-13 ברשימה.

מי ייבחר לקדנציה הבאה? מליאת הכנסת // צילום: אורן בן חקון

"הבהרתי, ואני מבהיר ומסביר שוב: הסיבה שאנחנו בעוצמה יהודית עומדים על המעט שבמעט המגיע לנו, אינה נובעת משיקולים אישיים (הציעו לי תפקידים וכדומה לרוב), ואפילו לא משיקולי צדק והגינות (למרות שאכן אנחנו צודקים והם כפויי הטובה). דבר אחד הוא שמניע אותנו: מניעת הקמת ממשלת שמאל. מצביעי עוצמה לא יגיעו לקלפי אם יציבו אותי במקום השמיני, ושוב לא יספרו את עוצמה יהודית. אני יודע את זה ממאות שיחות שקיימתי בימים האחרונים עם פעילים ותומכים", כתב בן גביר.

עוד הוא הוסיף: "אנחנו מצידנו התפשרנו שוב ושוב ושוב, אך כנראה שמה שמניע את החברים מהצד השני הוא לצערנו אכן הכיסאולוגיה ולא האידאולוגיה. מעולם לא ראיתי משא ומתן בו רק צד אחד מוותר בקביעות על עוד ועוד".

סגירת הרשימות - עד הלילה

הלילה ייסגר רישום המפלגות לכנסת ה־22, ויוברר סופית כמה מפלגות ורשימות יתמודדו בבחירות הקרובות ואילו מיזוגים נעשו, אם ייעשו, ממש ברגע האחרוi/ למרות העובדה שנציגי כל המפלגות התבקשו להגיש את רשימות המועמדים שלהן עד השעה 22:00, ככל הנראה הגשת הרשימות תסתיים רק בחצות משום שעל פי הנוהג, גם מפלגה שהגיעה לשערי הכנסת רק סמוך לשעה 22:00 תוכל להשתתף בבחירות אם רשימתה תוגש עד חצות. העיניים יהיו נשואות הערב בעיקר לעבר סיעות הימין, עד שיוברר סופית אם בימין המאוחד יצרפו לשורותיהם את עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר.

אתמול הוגשו לוועדת הבחירות עשר רשימות, ובהן רשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. משה פייגלין הגיע לפני הצהריים לכנסת והציג את רשימת "זהות" בראשותו, לאחר שהוברר לו סופית כי לא יוכל לחבור לאיילת שקד. פייגלין אמר כי החליט להתמודד באופן עצמאי, לאחר שכל ניסיונותיו לחיבורים בגוש הימין נכשלו והוסיף כי "בסקרים האחרונים אנו עוברים את אחוז החסימה".

בהכנת הכתבה השתתף יאיר אלטמן 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-01 14:23:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc5MjEx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment