Pages

Thursday, August 1, 2019

יום אחרון להגשת הרשימות: עוצמה יהודית באולטימטום לשקד - וואלה!

יום אחרון להגשת הרשימות: עוצמה יהודית באולטימטום לשקד - וואלה!

שידור חי מהכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

עדכונים אחרונים מוועדת הבחירות המרכזית:

  • היום השני להגשת הרשימות נפתח עם נציגי ש"ס
  • במסגרת המאמצים לאיחוד בימין: עוצמה יהודית הציבה אולטימטום לימין המאוחד
  • גנץ לא שולל אחדות עם נתניהו: נעשה מה שטוב לישראל
  • הגשת הרשימות צפויה להימשך עד השעה 22:00

הגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת ה-22 נמשכת הערב (חמישי) בכנסת מול ועדת הבחירות בראשות השופט חנן מלצר. התהליך צפוי להסתיים עד השעה 22:00, במהלכו יוצגו הרשימות ויחולקו להן האותיות שיופיעו על הפתקים. לאחר הצגת הרשימות לא יתאפשרו יותר שינויים, מלבד במקרה של פסילת מועמדים, או הסרת התמודדותם מסיבה אחרת.

בין הרשימות הראשונות שהגיעו למשכן כבר אתמול היו מפלגת "זהות" של משה פייגלין ומפלגתו של אביגדור ליברמן "ישראל ביתנו". הרשימה הראשונה שהוגשה ביום השני והאחרון לסגירת הרשימות לבחירות - ש"ס, שבפעם הקודמת משכה את ההגשה עד הרגע האחרון.

בינתיים, במפלגת ה"ימין המאוחד" של איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ ניסו ביממה שנותרה להרחיב את האיחוד כך שלא יתבזבזו קולות לגוש הימין. במקביל עוצמה יהודית ניהלה מגעים לחתימה על הסכם לריצה משותפת עם מפלגת נעם, שהקימו אנשיו של הרב צבי טאו, ממנהיגי הזרם החרד"לי הרדיקלי בציונות הדתית, אך השתיים הודיעו כי לא ירוצו ביחד "לאור חילוקי דעות בענין שילוב מועמד לא דתי ברשימה". עם זאת, בעוצמה יהודית מנסים להפעיל לחץ על הימין המאוחד ואומרים כי אם עד 20:00 לא יושג הסכם - ירוצו בנפרד.

מנגד, מחנה השמאל ידע בשבועיים האחרונים שני חיבורים דרמטיים - איחוד מפלגת העבודה עם גשר והקמת המחנה הדמוקרטי של מרצ, אהוד ברק וסתיו שפיר, וככל הנראה בכך הסתיימו התזוזות המרעישות על המפה.

עדכונים שוטפים מוועדת הבחירות המרכזית בכנסת:

19:01

הרב דרור אריה רשם מפלגת "נעם", אחרי ההודעה כי לא תרוץ עם עוצמה יהודית. ההערכה היא כי המפלגה לא תרוץ בבחירות הקרובות עד הסוף, ובשבועות הקרובים תביע את תמיכתה ביהדות התורה. "ברוך השם אנחנו פה", אמר. "ניסו להשתיק אותנו ורצו שלא נגיע ליום הזה. אבל אנחנו פה וקודם כל מאחלים החלמה מהירה לחיילנו. כל מי שרוצה שהבן שלו יתחתן עם אשה, ושהנכד שלו יהיה יהודי, ורוצה משפחה נורמלית - מוזמן לצאת איתנו למסע".

18:50

יו"ר כחול לבן בני גנץ, שמפלגתו הגישה את רשימתה, נשאל אם ישקלו ממשלת אחדות עם נתניהו במקרה שתוצג תוכנית שלום אמריקנית והשיב: "אמרנו שישראל לפני הכל, וכל דבר שיהיה טוב לישראל - נעשה אותו".

בנוסף לכך, אחרי המתקפה של יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ על כחול לבן, אמר גנץ: "אני מאחל להם שלא ייכשלו. הבנתי בתחילת הדרך שהם לא ירוצו עם נתניהו, אני מקווה שזה המצב".

17:49

מפלגת עוצמה יהודית הציבה אולטימטום לראשת הימין המאוחד איילת שקד, זאת על רקע המגעים ליצור איחוד בקרב המפלגות מימין לליכוד. במפלגה אמרו כי אם עד לשעה 20:00 לא יושגו הסכמות - ירשמו את מפלגתם בנפרד.

17:31

מפלגת נעם ומפלגת עוצמה יהודית החליטו כי לא ירוצו ביחד בבחירות הקרובות. זאת, לאור חילוקי דעות בעניין שילוב מועמד לא דתי ברשימה. על פי ההודעה, "בעוד מפלגת עוצמה יהודית דרשה לשלב מועמדים שאינם חובשי כיפה, בנעם התעקשו על כך שזה נוגד את עקרונות המפלגה. הצדדים מסרו כי ההחלטה התקבלה מתוך הערכה הדדית ובהסכמה והם מאחלים הצלחה אחד לשני במערכת הבחירות".

17:08

הוגשה לועדת הבחירות רשימת קמ"ה (קידום מעמד הפרט), שאותה מובילות ארבע מנשותיו של דניאל אמבש, מנהיג "הכת הירושלמית" שנידון ל-26 שנות מאסר על עבירות מין ועל החזקה של נשים וילדים בתנאי עבדות. הארבע - אזמרה, אילנה, שירן ואדרת - טוענות בתוקף לחפותו של אמבש. "החלטנו להקים מפלגה בגלל החוויה האישית שלנו מול המשטרה ורשויות הרווחה", אמרו לשופט מלצר, יו"ר הוועדה.

אחת מנציגות המפלגה, אדרת אמבש, סיפרה: "הילדה שלי נפטרה לפני שנה בידיים של הרווחה, בגלל הרשלנות ובגלל שלקחו אותה למרות שאמרה שהיא רוצה להישאר בבית. אנחנו לא רוצים שיקרה דבר כזה לעוד משפחות".

16:20

נציגי ש"ס, שבפעם הראשונה משכו את ההגשה עד הרגע האחרון, פתחו את היום השני והאחרון לסגירת הרשימות והגיעו כדי למסור את רשימת המפלגה לכנסת.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-01 15:56:15Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzI1MDg3MNIBAA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment