Pages

Friday, August 2, 2019

סמוטריץ' נגד בן גביר: "קיבל מקום 8 אז מפיץ שקרים" - ישראל היום

סמוטריץ' נגד בן גביר: "קיבל מקום 8 אז מפיץ שקרים" - ישראל היום

מלחמת הציוצים של סמוטריץ' ובן גביר: בבוקר שלאחר הגשת רשימות המפלגות לכנסת, ולאחר שנכשלו ניסיונות האיחוד בימין, תוקפים שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (הימין המאוחד) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית) זה את זה בשורת הכפשות הדדיות. 

בן גביר פרסם אמש (חמישי) ציוץ בטוויטר בו תקף ישירות את בנט וסמוטריץ' וטען כי הם משתפים פעולה עם השמאל: "עוצמה יהודית תהיה הפתעת הבחירות!", רשם בן גביר, "מפלגה חזקה מול ברית האחים של בנט-לפיד ומול אישורי הבנייה של סמוטריץ' בשטחי  C. מפלגה שלא תגמגם מול הדרישה הברורה להחזיר את המסתננים. מפלגה שתערוך שינוי אמיתי במערכת המשפט ולא שינוי קוסמטי. בלי התנצלויות והבהרות. שמים 'כף' בקלפי!". 

סמוטריץ' מצדו לא נשאר חייב והבוקר תקף את בן גביר בחזרה: "אם רק היו נותנים לי כיסא במקום קצת יותר גבוה הייתי רץ לשבת עם בנט שכרת ברית אחים עם לפיד, ועם סמוטריץ' השמאלני הקיצוני שאישר בניה לערבים בשטחי סי. אבל הציעו לי רק את המקום השמיני אז אשאר בחוץ ואתקוף אותם עם השקרים האלה כדי לשרוף קולות לימין ולהביא להקמת ממשלת שמאל". 

על פי סקר "ישראל היום" שמתפרסם היום, באמצעות מאגר מוחות בהנהלת פרופ' יצחק כץ, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היתה אמנם המפלגה הגדולה ביותר, אולם גוש הימין היה מונה 55 ח"כים בלבד, ללא ישראל ביתנו.

על פי הסקר, נראה שהיה כדאי לראשי עוצמה יהודית להתאחד עם מפלגת הימין בראשות איילת שקד אפילו במחיר ייצוג במקום השמיני בלבד. הסיבה: על פי הסקר, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, ואילו מפלגת שקד־בנט־פרץ־סמוטריץ' מקבלת 11 מנדטים. 

מייד לאחר הליכוד, שהיתה גורפת 30 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ היתה זוכה ב־28 מושבים, הרשימה המשותפת ב־12, ישראל ביתנו ב־10, מרצ וישראל דמוקרטית ב־9, ש"ס ויהדות התורה ב־7 כל אחת, והעבודה־גשר ב־6. זהות בראשות משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה. 

במצב הזה, כאמור, מונה גוש הימין 55 מנדטים, אולם אם בן גביר היה מסכים להצטרף לימין המאוחד היתה המפלגה מקבלת יחד 13 מנדטים, וגוש הימין היה עולה כתוצאה מכך במנדט ל־56 מנדטים.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-02 07:03:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc5NDE50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment