Pages

Saturday, August 3, 2019

ליברמן: "מעניין אותי להיות ראש הממשלה ברוטציה, אבל אני מציאותי" - ישראל היום

ליברמן: "מעניין אותי להיות ראש הממשלה ברוטציה, אבל אני מציאותי" - ישראל היום

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שבת) באירוע "שבת תרבות" שנערך במודיעין כי הוא "לא פוסל" אפשרות לרוטציה בראשות הממשלה. "מעניין אותי להיות ראש ממשלה אבל אני מציאותי ומשתדל לראות את התמונה. אצלנו אין הצבעה ישירה. מצביעים למפלגה וצריך להביא מספיק מנדטים".

"יש כאלה שאצלם ראשות ממשלה זה אובססיה אצלי זה רק אופציה, אין לי אובססיה", אמר ליברמן וכשנשאל על ידי מנחת האירוע עמליה דואק אם הוא לא שולל את האפשרות של רוטציה, השיב: "לא פוסל, אני משתדל קודם כל להביא מספיק מנדטים". 

לאחר מכן, הבהירו בישראל ביתנו כי "לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו, כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה".

מנגד, אמר היום יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ כי ההליכה לבחירות נוספות תואמה מראש בין ליברמן לנתניהו, וכינה את המהלך: "הונאת המאה".

ליברמן הבוקר באירוע "שבת תרבות"

פרץ אמר את הדברים במהלך כנס פעילים שקיימה מפלגת העבודה בסכנין: "ליברמן הוא השותף הטוב ביותר שיש לנתניהו לאורך השנים. השותף שלו לגזענות, השותף שלו לחסינות, השותף שלו למדיניות ההזנחה החברתית, לקריסת מערכת הבריאות ולכך שמיליון ילדים חיים מתחת לקו העוני, הוא שניזכר רק בבחירות שיש עולים חדשים ללא פנסיה".

"מצביעים שמתפתים אחרי ליברמן החדש שלא ישכחו שמדובר בזאב גזעני שהתעטף בעור של כבש ושיום אחרי הבחירות יפגשו שוב את אותו ליברמן, ימני קיצוני, שונא את מוסדות אכיפת החוק ורואה בהם אויבים ויעשה הכל לפגוע בהם ולהחליש אותם", הוסיף פרץ.

באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא התארח היום השר צחי הנגבי, שאמר כי "נתניהו לא יוחלף בשום מקרה, אנחנו לא עורפים ראשים. יש רוב מסויים לימין שמתערער בגלל ליברמן, והעמדה של הליכוד וראש הממשלה היא לכונן ממשלת ימין כיעד".

הנגבי הוסיף כי: "אני כבר הבעתי את דעתי למרות שכעסו עלי, מהנסיון שלי, כיהנתי ב-5 ממשלות מהן 2 היו ממשלות אחדות והן היו הממשלות הכי טובות. המפלגות הקטנות לא יכולות לסחוט את המפלגה השלטת וגם הממשלה מעזה. קשה לאורך זמן לנהל ממשלה מתפקדת עם רוב מזערי. אני מאמין שאם התוצאות תהיו כאלה, זה מה שיקרה".

"מאמין שיש התפכחות בליכוד". יעלון, הבוקר // צילום: גדעון מרקוביץ

על האפשרות שגנץ יעמוד בראשות הממשלה ללא הליכוד אמר הנגבי כי "ברור שגנץ לא יקים ממשלה עם ליברמן ועם המפלגה הערבית המאוחדת. פנינו לכחול לבן בבחירות האחרונות לגבי ממשלת אחדות והתשובה היתה לא". 

ח"כ משה (בוגי) יעלון התארח הבוקר באירוע "שבת תרבות" ברמת גן, הוא אמר כי "אני מאמין שיש התפכחות בליכוד, גם הם מבינים שנתניהו נכשל, גם הם מבינים שהוא כבר לא "הקוסם". כמה אפשר להתעלם? פרשה 1000, 2000, 4000 – ויש עוד הרבה פרשות פתוחות". 

יעלון התייחס אף הוא לאפשרות להקמת ממשלת אחדות, ואמר: "אנחנו לא מחרימים אף אחד. אנחנו אומרים אחדות מהרגע הראשון. מיד אמרנו שנרים טלפון לליכוד לממשלת אחדות, זה הבסיס האיתן כדי לא לאפשר למפלגות קטנות לסחוט אותנו. אנחנו לא זקוקים לעצה של ליברמן בעניין".

אירוע יפה שנרשם במהלך אירוע "שבת תרבות" במודיעין, היה כשח"כ מירב כהן מסיעת כחול לבן שיתפה את מספר הטלפון האישי שלה לקהל לטובת פניות בנושא רווחת הקשישים. לדבריה, "המטרה שאני שמה לנגד עיניי היא הגנה על האוכלוסייה המבוגרת". 

Let's block ads! (Why?)



2019-08-03 11:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc5NTY30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment