Pages

Saturday, September 28, 2019

הערכה: שרידי פגז זלגו לישראל בעקבות המלחמה בצפון חצי האי סיני - ישראל היום

הערכה: שרידי פגז זלגו לישראל בעקבות המלחמה בצפון חצי האי סיני - ישראל היום

המלחמה המצרית בחצי האי סיני נגד ארגוני הטרור נמשכת. חבלנים ושוטרים טיפלו הבוקר (שבת) בפריטי אמל"ח שנפלו ביישוב בני נצרים, שבנגב המערבי. באירוע לא היו נפגעים בנפש ונזק קל נגרם לכלי רכב וקיר מבנה, ככל הנראה מרסיסים. ההערכה היא שמדובר בזליגה מהקרבות בצפון סיני.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך הלילה הודיעה מפקדת הכוחות המזוינים של מצרים כי 118 מחבלים חוסלו במבצע מיוחד בסיני. בנוסף, נמסר כי כלי טיס השמידו 33 תשתיות טרור בהן הסתררו מחבלים, וכן 115 כלי רכב באזורים שונים בחצי האי. 

אמש הכריז ארגון דאעש בסיני כי אנשיו הרגו יותר מ-19 חיילים מצריים ופצע אחרים, דרומית לאל-עריש.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות כך: "השלום לכל מי שמסר את דמו הטהור למען אדמת המולדת הגדולה הזו, היום פגע הטרור האכזרי בכמה מבנינו הצדיקים, שהקריבו את חייהם היקרים בעבור המולדת. סרטן הטרור עדיין מנסה לחטוף את המולדת, אבל אנחנו עומדים איתן. נילחם בו בכל הכוח והאמונה".

נשיא מצרים א-סיסי בעצרת הכללית של האו"ם // צילום: אי.אף.פי

"בעזרת האל אנחנו מנצחים הודות לצבא מצרים החזק, שהיה ועודנו המכשול עליו מתרסקים שאיפותיהם ורעיונותיהם של הרשעים. עם מצרים הגדול, המערכה מול הטרור לעולם לא תיפסק ללא רצון עממי לחסל אותו, גם אם זה טרור תודעתי".

נשיא מצרים מתמודד בימים אלה עם משבר במצרים עצמה, כשאלפי מפגינים יצאו לרחובות בסוף השבוע שעבר וקראו להדחתו. את המחאה מוביל ברשת קבלן מצרי בשם מוחמד עלי, שהסתכסך עם הצבא ונמלט לספרד. משם, פתח איש העסקים חשבונות טוויטר ופייסבוק ובהם חשף לטענתו, שורת פרשות שחיתות. בעקבות כך, עצרו מנגנוני הביטחון המצריים למעלה מ-2,000 אנשים השבוע. 

א-סיסי עצמו רשם לעצמו ניצחון בסוף השבוע הזה, כשמספר המפגינים ירד דרמטית נוכח פעולות הביטחון האגרסיביות. נשיא מצרים חזר אתמול מהעצרת הכללית של האו"ם וזכה לקבלת פנים אוהדת, שככל הנראה הוכנה מראש.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-28 08:43:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk1Njg10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment