Pages

Monday, December 2, 2019

מפקד מערך ההגנה האווירית מזהיר: "האויב מתוחכם, הקרב הולך ומסתבך" - ישראל היום

מפקד מערך ההגנה האווירית מזהיר: "האויב מתוחכם, הקרב הולך ומסתבך" - ישראל היום

תת אלוף רן כוכב, מפקד מערך ההגנה האווירית, מזהיר כי ארגוני הטרור או מדינות שונות מסוגלות להצליח לחדור את ההגנה הישראליות מפני טילים. בנאום שנשא היום (שני) בכנס של ארגון IHLS בראשון לציון הדגיש תא"ל כוכב כי צה"ל עושה מאמצים עילאיים "וניסויים כמעט דמיוניים" על מנת להתמודד עם התיישנות המערכות השונות, אך יחד עם זאת הבהיר כי ההגנה אינה מושלמת. 

"אנחנו במרוץ חימוש", הבהיר מפקד ההגנה האווירית. הוא ציין כי האויב כל הזמן מנסה לפתח טילים ויכולות חדשות ובמערכת הביטחון מציבים מולו מענה אפקטיבי. "אנחנו נמצאים בסיטואציה רב זירתית, שפועלת בו זמנית. בזמן שאנחנו נמצאים בקונפליקט בעזה, מתקיימת פעילות הגנתית והתקפית בזירות אחרות. הדבר מאתגר אותנו מבחינת הגנה אווירית". 

"למרות הרצון שלנו להתמקד בצפון, כי שם מדובר בעימות המשמעותי "מצפון תיפתח הרעה", האיומים מרצועת עזה מושכים אותנו דרומה. הריצה בו זמנית בזירות השונות מאתגרת אותנו מאוד מבחינה צבאית והגנתית. האיומים הולכים ומתעצמים – יותר כמות, יותר מדויק, יותר מגוון, מיותר מקומות ליותר יעדים. האויבים שמולם אנו מתמודדים, אם מדובר באיראן, סוריה, לבנון או עזה, הם מתוחכמים", הוסיף. 

התקיפות האוויריות בקרבת דמשק

תא"ל כוכב התייחס למערכה בין המערכות וציין כי צה"ל פועל בהתאם לצורך, למידע מודיעיני ולניצול הזדמנויות שעולה. "כמות המבצעים משמעותית", אמר. "כיום כמעט ולא מתקיימת פעילות התקפית על ידי כלי הטיס של חיל האוויר ללא יכולות הגנתיות. אנחנו משתדלים שההגנה לא תווה סממן מתרים לאויב". 

הוא הוסיף וציין, כי רוב מוחלט של היכולות מסווגות אך אמר כי "יש רמזים טקטיים לכך שסוגרים מעגל בחיבור בין הגנה להתקפה – חוליה שמשגרת טיל מותקפת על ידי כלי טיס שלנו לאחר יירוט". 

"הקרב הזה לא פשוט, והוא הולך ומסתבך. אנחנו נתקלים באויב מתוחכם שמנסה לאתגר אותנו בכל מני שיטות שלא נכון לחשוף אותם, אם בסוגי המטרות השונות, בקצב ובכמויות. המערכות שלנו הולכות ומתיישנות ותמיד צריך לחשוב על הצעד הבא. אנחנו מתפתחים במערכות הנוכחיות, ובמקביל שותפים בניסויים פורצי דרך, דמיוניים כמעט, בישראל ובאלסקה", התייחס לניסוי בטיל חץ 3 השנה.

עוד בנושא:

מפקד מערך ההגנה האווירית הציג מיקומיים כלליים של סוללות כיפת ברזל בשנה האחרונה, והתייחס לטענה כי אין מספיק סוללות על מנת לספק הגנה הרמטית למדינת ישראל. "שואלים אותנו כמה סוללות יאפשרו לנו להגנה מוחלטת. אין שום מספר שיאפשר הגנה הרמטית על מדינת ישראל. גם אם בסבב האחרון הצלחנו ב-90 אחוזים מהיירוטים, זה לא הסבב הנכון ללמוד מנו. צריך לתחקר את ההצלחה, להטמיע את הלקחים ולהבין שאין הגנה הרמטית. 

"חשוב לי לומר", הדגיש. "למרות 160 יירוטים מוצלחים ברצועת עזה, הצלחה כבירה, יכולות להיות גם כישלונות וחוסר הצלחות. מכשיר יכול להיות תקול, לוחם שיעשה טעות או החלטה לא נכונה. גם בזירה הצפונית – המצב שם שונה בתכלית. יכולה להיות הצלחה מקומית כזו או אחרת", הזהיר.

בסיום דבריו התייחס תא"ל כוכב גם לגיוס של לוחמים למערך ההגנה האווירית. "הממד האנושי הוא קריטי", אמר. "אנחנו צריכים לוחמים קרביים שהם גם גאונים, שיוכלו לקבל החלטות קריטיות בתוך 15 שניות מול איומים אסטרטגיים. אנחנו צריכים לשמור על רמת דריכות גבוהה ולהיות מוכנים 24 שעות ביממה לתגובה בתוך 15 שניות בלבד". 

בין היתר, ציין, העתיד בעיניו הוא בלוחמות. "אנחנו מתקרבים ל-50 אחוזי לוחמות, והתפקיד שלי הוא להביא את היכולות שלן לידי מימוש. יש לנו מפקדות סוללה ועכשיו גם סגנית מפקדת גדוד. הפתרון נמצא אצלן ולא אצל הלוחמים", אמר.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-02 10:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEyMTQ10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment