Pages

Tuesday, December 3, 2019

לחץ פנימי על ליברמן: "עדיפה ממשלת ימין" - ישראל היום

לחץ פנימי על ליברמן: "עדיפה ממשלת ימין" - ישראל היום

לחץ על ליברמן להצטרף לממשלת ימין: יו"ר סיעת ישראל ביתנו עודד פורר וחבר הכנסת חמד עמאר נפגשו הבוקר (שלישי) עם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, והשלושה שוחחו על דרכים לפתור את הפלונטר הפוליטי.
בראיון שקיים יו"ר הסיעה לאתר הישראלי בשפה הרוסית ניוז רוסיה, פורר אמר כי הוא עדיין מאמין שממשלת אחדות לאומית היא הדבר הנכון לישראל, אך אם אפשרות זאת תרד מהשולחן והבחירה תהיה בין בחירות נוספות, שלפיו יהיו הרסניות למדינה והקמת ממשלת ימין צרה שתביא הישגים לישראל ביתנו, לא ברור האם בחירות הן האופציה המועדפת.

ליברמן עצמו אמר בראיון לערוץ הכנסת כי שהוא מבין את דבריו חברי סיעתו, אך הוא בעצמו לא בטוח כי הם צודקים. "אני לא יודע מה גרוע יותר, בחירות או ממשלה צרה, אך אני מבין היטב את תחושותיהם של חברי מפלגתי", אמר.

יימנע בחירות? עודד פורר // צילום: אורן בן חקון

דרעי: "ליברמן פועל משיקולים פוליטיים, קורא לנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות"

לחילופי הדברים הללו בישראל ביתנו התייחס גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, והאשים את ליברמן בפיזור רמזים אלה משיקולים פוליטיים, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלה רחבה.

"אמרתי לפני כשבועיים בישיבת ראשי גוש מפלגות הימין בכנסת שאביגדור ליברמן, עושה הכל לטרפד הקמת ממשלת אחדות והוא האחראי הראשי לכך שישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית. מאז קיבלנו הוכחות נוספות לכך. בכל פעם שיש התקדמות בשיחות בין הליכוד לכחול לבן, ליברמן פועל לטרפד אותן בעורמה, מוליך שולל את נתניהו וגנץ ואז מאשים אותם בכך שהולכים לבחירות", אמר דרעי.

"כשצוותי המשא ומתן של כחול לבן חידשו את המו״מ לפני כשבוע, ליברמן מיהר להודיע כי יחתום לשתי המפלגות על ארכה של 14 ימים כדי להקים ממשלה", המשיך יו"ר ש"ס, "כשהמו״מ בין הליכוד לכחול לבן התפוצץ, הודיע ליברמן כי לא יחתום לשתיהן. הבוקר שמע ליברמן כי נתניהו וגנץ עומדים להיפגש אחר הצהריים כדי לנסות להקים ממשלה ולמנוע בחירות, ופתאום הוא דואג להדליף שהוא שוקל לחבור לממשלת ימין. ניסיון נוסף שלו למנוע הקמת ממשלת אחדות ולהוביל את ישראל לבחירות שלישיות".

"ליברמן אחראי לכך שאין היום ממשלת אחדות. ליברמן אחראי לבחירות שלישיות שגרמו לנזקים גדולים ועלולות לגרום לנזקים נוספים של מיליארדי שקלים למשק ולשיתוק של המדינה. ליברמן עושה זאת אך ורק משיקולים פוליטיים צרים ואישיים שלו. אני מקווה שנתניהו וגנץ יבינו זאת ויקימו ממשלה רחבה וטובה למען העם והמדינה", קרא דרעי.

דברי ישראל ביתנו באים על רקע המפגש המתוכנן היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ, בניסיון להקים ממשלת אחדות, תשעה ימים לפני תום המועד שניתן לכנסת לאשר ממשלה ולמנוע הליכה נוספת לבחירות, פעם שלישית בפרק זמן של שנה אחת

מוקדם יותר היום פרסמנו כי גורמים פוליטיים שערכו פגישות עם יו"ר הכנסת אדלשטיין, ביקשו ממנו לסיים כבר כעת את סבב פגישותיו ולהכריז על החזרת המנדט לנשיא עוד לפני תום 21 הימים שניתנו לכנסת להקים ממשלה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-03 14:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEyNTcx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment