Pages

Tuesday, December 3, 2019

מאמץ אחרון למנוע בחירות שלישיות: נתניהו וגנץ ייפגשו בקריה - ישראל היום

מאמץ אחרון למנוע בחירות שלישיות: נתניהו וגנץ ייפגשו בקריה - ישראל היום

במערכת הפוליטית עדיין עושים ניסיונות למנוע בחירות נוספות. אחר הצהריים צפויה פגישה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ. לדברי אנשי כחול לבן, גנץ יציג לראש הממשלה את המתווה שהציג אתמול בישיבת הסיעה. 

בתוך כך, אתמול נפגשה שקד עם בכירים בכחול לבן והציגה בפניהם התחייבות בשם חברי מפלגות בלוק הימין - ימינה, ש"ס ויהדות התורה, שעל פיה אם נתניהו והליכוד לא יקיימו את הרוטציה או את מועד היציאה לנבצרות לאחר חצי שנה וינסו ללכת לבחירות, כל מפלגות הימין-חרדים ישארו בקואליציה תחת גנץ כראש ממשלה. שקד אמרה לאנשי כחול לבן כי היא מאמינה שנתניהו יקיים את הרוטציה.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התראיין בערוץ הכנסת, ואמר: "בסיעת ישראל ביתנו יש חוסר שביעות רצון מאי ההצלחה להגיע לממשלת אחדות, אי אפשר להגיע לבחירות שלישיות. קשה לדעת מה יותר גרוע - בחירות שלישיות או ממשלה צרה". עם זאת, ליברמן שב ותקף את החרדים וכינה את דבריו של אריה דרעי "אנטישמים".

אדלשטיין הזמין את צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן // צילום: עמי שמיר

מוקדם יותר היום פרסמנו כי גורמים פוליטיים שערכו פגישות עם יו"ר הכנסת אדלשטיין, ביקשו ממנו לסיים כבר כעת את סבב פגישותיו ולהכריז על החזרת המנדט לנשיא עוד לפני תום 21 הימים שניתנו לכנסת. 

לדבריהם, "מדובר בבזבוז זמן, מהפגישות אין שום התקדמות. אתמול ראינו החרפה של הטונים, יש יותר התרחקות מהתקרבות. חבל להכניס את המדינה לסחרור". הגורמים הפוליטיים הוסיפו: "גם אחרי שנתניהו מסכים לצאת אחרי חמישה חודשים - הם לא מסכימים". לדבריהם, אדלשטיין השיב כי הוא עדיין רוצה לסיים עם סבב הפגישות ולנסות לראות האם ניתן להזיז משהו.

בתוך כך, בשבוע שעבר נפגשו סגן השר יעקב ליצמן וגבי אשכנזי. אשכנזי, כך לפי אנשי ליצמן, טען כי לא יהיו בחירות נוספות. בסביבת ליצמן לא יודעים לומר אם מדובר במשאלת לב או בתרחיש ממשי. מלשכתו של אשכנזי נמסר כי לא מוכרת להם שיחה כזו.

אתמול נשמעו קולות נוספים שהביעו השלמה עם מערכת הבחירות השלישית המתקרבת. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר צייץ: "אנחנו צריכים להפסיק לבזבז את הזמן שלנו על נסיונות להקים ממשלת אחדות, הם לא רוצים, וכל מה שחשוב להם זה להפיל את שלטון הימין ואת נתניהו שעומד בראשו. אם ליברמן לא ירצה להצטרף לממשלת 63 אנחנו צריכים להתחיל להיערך למערכת בחירות שלישית בתקווה שבע"ה הפעם הציבור יכריע בנינו לבין השמאל".

במהלך היום נמשכו חילופי הדברים הפומביים בין הליכוד לכחול לבן על מתווים שונים והצעות לממשלת אחדות. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כינס את ישיבת הסיעה ושם הציב מתווה לממשלת אחדות. "פוליטיקה היא אמנות הפשרות", אמר גנץ, "ופשרות בין ערכים הן נכונות כשהן באות לשרת מטרות. מטרות גדולות למען העם והארץ ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים. אני מבין חלק מהפשרות - שלא נרכיב את ממשלת החלומות - אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות.

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "לא לממשלת בלהות" // צילום: אורן בן חקון

אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה. כדי להעביר הצעות פשרה אין צורך בהדלפות, בשיחות עם מקורבים או 'שיחות סגורות'. אני קורא לנתניהו: אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה בינינו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי. כזה שיאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך".

בליכוד הגיבו לדברים ואמרו: "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות שתממש הזדמנויות היסטוריות לישראל - וביניהם ברית הגנה עם ארה"ב והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".

בכירים בכחול לבן אמרו ל"ישראל היום" שבימים אלה עובדים ברשימה על מתווה חדש שיוצג לנתניהו ויאפשר לו "לרדת מהעץ של להיות ראשון ברוטציה, בתמורה לתנאים שיאפשרו לו לנהל את משפטו בכבוד".

גם יו"ר ישראל ביתנו אמר אתמול כי "ההתרשמות שלי היא שהליכוד וכחול לבן עושות הכל כדי לקבור ממשלת אחדות ומשחקים במשחק 'מי אשם'. הבטחנו שנהפוך כל אבן כדי למצות כל דרך וזה מה שאני עושה. גם הנושא של החתימות זה עוד אבן. ביומיים הקרובים אמשיך לקיים פגישות אבל אם לא נצליח למצות הליכים השבוע, אז כנראה שתי המפלגות הצליחו לקחת אותנו לבחירות נוספות".

בתוך כך, מנכ"ל ועדת הבחירות עו"ד אורלי עדס אמרה אתמול כי אם יוחלט להקדים את הבחירות, ועדת הבחירות תעשה כל מאמץ כדי לקיים אותן מוקדם ככל האפשר והתאריך המוקדם ביותר הוא יום שלישי, 25 בפברואר.

ליברמן: קשה לדעת מה יותר גרוע. בחירות שלישיות או ממשלה צרה

Let's block ads! (Why?)



2019-12-03 12:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEyNTIx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment